Ud og køre i Ferrari 355 Challenge

Der var jo som bekendt stor Ferrari dag i Padborg lørdag den 28. juni. Allerede noget tid inden var jeg - Kenneth -  fast besluttet på, at jeg simpelthen var nød til at købe mig en tur i en Ferrari 550 Maranello for 700 kr. Og sådan SKULLE der bare være, for jeg VILLE bare ha´ en tur i en 550 Maranello. Det startede også godt, for lige som vi var kørt af motorvejen mod Padborg Park, blev vi overhalet af en dejlig rød 550 Maranello, og bare lyden… Der tænkte jeg – så er den hjemme. Efter en hurtig runde på "Ferrari pladsen", var jeg henne og købe en billet til to omgange på banen i en 550 Maranello, og vi fik af vide at der ville gå nogle få minutter, så ville den stå klar. Da vi så havde stået der i 20-30 minutter begyndte vi så småt at spørge efter den, for vi fik ja af vide, at der kun ville gå få minutter. Efter godt en times ventetid kom den røde 550 Maranello ENDELIG på banen. Efter tre omgange kom han i pit, og jeg var klar til min tur, men sådan blev det altså IKKE, de to i Maranelloen steg begge ud af den, men byttede blot plads. Efter yderligere fire omgange kom den ind igen, men denne gang kørte den videre om på pladsen, og igen måtte vi spørge: ”Øhhh…hvad bliver der nu af 550 Maranelloen?” Det endte med at jeg stod i kø i ca. 1 ½ time, før vi fik af vide at der altså ikke kom nogen 550 Maranello ud og køre med passagerer.

Så blev jeg til gengæld tilbudt at komme ud og køre to omgange med Casper Eldgård i en 355 Challenge. Kort tid efter lovningen kom jeg ENDELIG med ud på banen sammen med Casper Eldgård. Da jeg kom ind i 355´eren sagde jeg selvfølgelig ”Hej”, og så blev jeg spændt fast, og SÅÅÅÅÅÅÅ var det vidst MIN tur til, at få et par hurtige omgange på banen. Hurtige er vidst det helt rigtige ord at beskrive turen med. På landsiden var vi oppe OVER 200 km/t. Specielt ved nedbremsningen på langsiden, var jeg meget glad for at selen var godt spændt, for jeg sad ikke på sæden mens der blev bremset, jeg hang i H-selen. Accelerationen er også helt ekstrem, og en vildt underlig, men på samme tid også vildt fed. Det suger meget i maven, og det var så underligt, og jeg havde det sådan, at jeg ikke vidste om jeg skulle bryde i latter eller gråd, men valgte, at gøre et forsøge på, at forblive neutral. Det er svært at beskrive hvordan det er at køre i en bil – dog ikke hvilken som helt bil – med over 200 km/t. Pludselige var vi på vej ind i pitten, og turen var så godt som slut. To MEGET HURTIGE omgange, der i minutter svare til ca. 3.  Da vi kom ind i pitten kunne jeg ånde lettet op, ikke fordi der var noget at være bange for, men sikke en tur da. Jeg sagde pænt tak for turen, og sagde til mig selv, det var vidst godt jeg kom ud med Casper Eldgård i stedet for i 550 Maranelloen, for der var vidst lidt mere ”kød” på den tur jeg fik, end den tur jeg kunne have fået. Dog er Casper Eldgård ikke officiel Ferrari køre endnu, men han kunne da sikkert godt få et test-kører job, for han fik da godt gennem testet den 355 Challenge – som jo blev ”lidt” smadret da han overlod den til det modsatte køn (hvordan kunne han dog finde på at gøre det).

Lige for at få en afklaring på hvorfor 550'eren ikke kom på banen, spurgte jeg ejeren da jeg stod og beundrede den ”Hvordan kan det være, at du ikke kom ud på banen for, at køre med passagerer?” hvilket han svaret koldt på ”Jeg gider sgu ikke. Jeg kører i den til hverdag, det er nok til mig!” Så kan man jo bare spørge sig selv bagefter ”Hvorfor har han så meldt sig til at køre?" For så vidt jeg ved, var han den eneste med en 550 Maranello den dag. Men pyt, det hele endte jo godt!!