Ferrari F50

Ferrari F50 havde verdenspræmiere i starten af 1995. Ferrari F50 er en jubilæums model, jubilæums modellen for Ferraris 50 års jubilæum. Ferrari F50 er efterfølgeren til Ferrari F40. Ferraris egentlige jubilæum var dog først i 1997, men alligevel valgte man, at hylde superbilen, Ferrari F50, i 1995 som deres jubilæums model for deres 50 års jubilæum. F50'eren blev kun bygget i et begrænset omfang, kun 349 eksemplar. Alle er håndbygget på Ferrari fabrikken i Maranello, og karrossen er hovedsagligt bygget af kulfiber, hvilket man tydeligt kan se, hvis man kigger nærmere på lakken.
Desværre for Ferrari blev F50'en en meget udskældt model i pressen, mange journalister skrev, at det var den grimmeste Ferrari nogensinde, og som Ferrari nok kommer til at høre for i lang tid, så har den svært ved, at leve op til F40'eren, der er 8 år ældre.
 
Ferrari F50:
Motor :4,7 liters V12 sugemotor
Ydelse :520 hk
Acceleration fra 0-100 :3,7 sekunder
Topfart :325 km/t

Ferrari F50 findes faktisk kun som Barchetta, men der følger en hardtop med, som man kan sætte på i tilfælde af dårligt vejr, men den kan ikke medbringes i bilen, medmindre at den er monteret som tag. Der kan også fås en "softtop" til F50'eren, der er en kaleche af stof, der nemt kan monteres, og fylder knap så meget som hardtoppen.