Ferrari 456 GT stationcar

Tro det eller lad være, men dette er faktisk fakta. Overskriften er SAND, for Ferrari 456 GT STATIONCAR findes. Noget så specielt som en stationcar fra det eksklusive bilmærke Ferrari - som runger i baghovedet på rigtige drengerøve. Ferrari 456 GT stationcar er også, som de fleste andre Ferrarier designet af Pininfarina, men dog på en speciel - og dyr – ordreseddel. En bestilling på kun syv stationcars. Designet skulle være i orden fra Ferrari, og man fristes da også til at sige, åh, der kan da ikke være sket det vilde, den har da bare fået et par bagdøre og så et ”rigtigt” bagagerum sat bagpå, men, den holder vidst ikke helt, historien er faktisk en hel anden.

Som sagt fik Ferrari en ordre på syv Ferrari 456 GT stationcar, hvilket de takkede pænt ja til. "Ombygningen" blev videregivet til Sergio Pininfarina, hvilket med glæde ville sørge for at denne nye Ferrari også skulle få set dagen lys.

Efterhånden kom resultatet, og ikke overraskende havde Pininfarina fået et godt resultat ud af det. Frem til fordørene er der ikke lavet noget, men så sker der også lidt, for pludselig dukker to bagdøre også op, og der er kommet rigtige bagsæder i stationcaren, hvilket måtte betyde at stationcaren fik lagt 20 centimeter til i akselafstanden. Bagerst har Ferrari 456 GT stationcar også fået en bagklap, som alle andre stationcars. Man må sige at, der også er kommet mere bagagerums plads, den er vokset fra 230 liter til 400 liter. Ferrari 456 GT stationcar har også bibeholdt den dejlig store V12 motor med de 442 hk, og topfarten på de godt 300 km/t, og det gør også Ferrari 456 GT stationcar til blandt verdens hurtigste stationcars. Ferrari 456 GT stationcar har mange flotte og lækre detaljer, både indvendigt og udvendigt. Karosseriet er fremstillet i aluminium, og kun bagklappen er fremstillet i kulfiber. I dag er det muligt at kunne købe en Ferrari 456 GT stationcar, men den er brugt, og du får den nok ikke for under 3,5 mio. danske kr.